Tuesday, May 12, 2009

sambungan...



Dalam kelas...


satu persatu anak tangga didaki..'kenapalah sekolah ni tak guna je lif..eee menyusahkan betul..kalau bapak aku kaya dah lama dah aku suruh dia derma untuk buat lif..ingat tak penat ker..'hatinya membebel..memandangkan dia terlambat maka dia merasakan ada sahaja yang melambatkan perjalanan dia..tak pernah pun sebelum ni dia mengeluh..hari ni je.."woi puteri!"..dia mendengar namanya dipanggil tapi tak tau siapa..dia membiarkan sahaja dan terus berlalu.."woi minah..mengelamun ke?.." liza memanggil..sambil mencekak pinggang di hadapan kelas.bengang liza bila puteri tidak mendengar..rasa-rasanya dah cukup kuat dia menjerit sampai sue sendiri menekup mulutnya menandakan dia menjerit terlalu kuat..emm.. dia bukan tak kenal kawannya yang satu tu kalau kerja partime dia dh datang orang menjerit tepi telinga pun dia boleh tak sedar..punya lah teruk.."aku panggil buat bodoh jer...tak habis-habis la ko ni berangan..kat kelas ko berangan, kat kantin yang bising-bising tu pun ko boleh layan hobi ko tu..ko tengok aku..nak layan hobi macam tu carilah port yang sesuai..!"liza memandang ke arah su.mengaharap su faham.sue dan puteri terpinga-pinga apa yang sebenarnya yang liza cuba maksudkan.."pe port yg ko maksudkan ?"tanya su.."time nak berry la.."beri? su tidak mengerti..tapi puteri menahan ketawa dan terus terhabur ketawanya itu.."bengonglah ko ni..haha"mereka membiarkan sahaja sue terpinga-pinga sendirian sebelum masuk ke kelas..


sisa-sisa ketawa puteri terhenti bila su menanyakan kenapa dia lambat.."kenapa ko lambat?" puteri mencongak..mengira..alasan apa yang dia mahu bagi pada sue..'malula nanti kalu su tau aku lambat sebab lame sangat berangan depan cermin.. '" mamat tadi punya pasal lah..." bohong puteri.."mamat mana?".."dalam bas tadi..ada mamat tu tolak aku..bengang la aku! makin lama makin ke belakang..so bila nak keluar aku tak dapat nak keluar..sebab sesak sangat"dia pura-pura geram.."lepas tu?"aku tekan lah lonceng banyak kali..bas berhenti jauh sikit..tu yang kena jalan jauh.." 'haha..mampus aku kalau dorang tau aku tipu hidup-hidup ..'tawa hatinya..seronok kerana kawan-kawannya percaya akan ceritanya..'"ye ker..kecianya ko puteri.." simpati sue..liza tersenyum.mungkin geli hati bila membayangkan keadaan puteri ketika itu.dia sendiri pun kalau berada di tempat puteri dia akan berasa marah juga..



to be continue...

1 comment: